Home » Blog » Geen categorie » Omgaan met veranderingen
Omgaan met Corona

Omgaan met veranderingen

door | 29 jan, 2021 | Geen categorie, Neural Reset Therapy®, Shiatsu Therapie

Omgaan met veranderingen.

  • Hoe doe je dit?
  • Waar gaat dit naar toe?
  • Hoe haal ik de onrust weg
  • Ik heb een verstoord ritme
  • Dingen die vanzelfspreken waren zijn weg
  • Ik ben zo druk, ik zie het niet meer zitten.
  • Krijg ik nog overzicht over mijn leven?
  • Hoe los ik dit op?
  • Mijn lijf voelt raar, wat doe ik daaraan?

 

Het is moeilijk in deze stressvolle en hectische maatschappij om je hoofd boven water te houden.
De wereld veranderd continu en het is belangrijk mee te golven in deze zee, maar nog belangrijker niet af te drijven.
Zeker in een tijd als deze met de pandemie die op dit moment heerst.

Omgaan met veranderingen kan hier één van zijn.

Of je nou denkt dat het aan jou ligt of dat je je aanstelt, iedereen heeft wel  een moment dat het overzicht kwijt is

Op dit moment leven we in een rare tijd en is het voor iedereen een onwerkelijke wereld.

  • En hoe ga jij hier mee om?
  • Ben je nog steeds zo vrolijk als altijd?
  • En nog steeds zo flexibel of heb je een kort lontje gekregen.
  • Ben je nog steeds zo begaand met anderen of merk je dat jij stapje voor stapje steeds egoïstischer wordt?
  • Heb je het gevoel dat je alleen bent?

Het is een lastige tijd, maar er zijn echt nog mensen die om jou geven.
Jij kan weer back on track zijn.

Is dit wat jij echt weer wilt? Of vind je het wel fijn om in een slachtoffer rol te blijven zitten vol met negatieve energie en emoties?

Als je het echt wilt, kan je verder lezen. Anders zou ik echt stoppen en is het zonde van je tijd.

 

Wat kan je doen om, om te gaan met jouw huidige situatie?

Als jij er weer wilt zijn voor andere, om andere te helpen op wat voor manier dan ook, dan is het belangrijkste dat jij eerst voor je zelf zorgt.
Zie het als EHBO. Daarbij zijn 5 stappen. Stap 1 is de belangrijkste; Let op gevaar (zorg dus eerst voor jezelf) anders kan je de ander niet helpen en lig je naast de gewonde.

Het is belangrijk in deze tijd om, om jezelf eerst te denken.
Dus niet egoïstisch maar wel om jezelf, dit is echt een nuanceverschil.

Oké we gaan aan de slag.

Je kan alle opties pakken maar ook bijvoorbeeld 1.
Neem even de tijd om ze door te nemen. (Jij wilde tenslotte doorlezen, toch?)

Optie 1.

Ga mediteren. En NEE dit is niet zweverig, dit wordt zweverig gemaakt.

Wat is mediteren dan Mark?

Mediteren is niet meer en niet minder dan gewoon even “me time” te nemen en je te focussen op jouw ademhaling.
En waarom dan die ademhaling?
We hebben gemiddeld tussen de 40.000 en 60.000 gedachten per dag, dit wordt dus meer wanneer je niet lekker in je fel zit en zit te piekeren.
Wanneer wij ons meer focussen op ademhaling door middel van mediatie, zorg je ervoor dat die gedachten even geparkeerd worden. Hierbij word je lijf bloeddruk en hartslag rustiger.
Wanneer deze gedachten worden geparkeerd heb je weer even ruimte om alles even te overzien.

Hoe moet ik mediteren?

Zelf mediteren is lastig, ik adviseer daarom ook altijd, zoek op YouTube op meditatie (bijvoorbeeld “bodyscan meditatie”)
Wat ook mogelijk is en waar ik echt een voorstander van ben is “Meditation moments ” app. Dit is nuchter laag drempelig en fijn om naar te luisteren.

Optie 2.

Schrijf alles op waar je last van hebt en waar je tegen aan loopt.
Noem minstens 20 dingen op.

En als ik het over schrijven heb, heb ik het over schrijven met pen en papier, dus geen laptop, telefoon of ander apparaat.

Wanneer je het op pen en papier zet dan worden dingen fysiek. Op apparaten niet en je word afgeleid door andere dingen zoals berichtjes en push meldingen.

Wanneer jij minstens 20 dingen hebt genoteerd, ga je stap voor stap langs elk ding waar je tegen aan loopt en vraag je de volgende vragen:
• Is het waar?
• Wat kan ik hiermee doen?
• Is het negatief of positief, en als het negatief is, kan ik het positief maken
• Is het belangrijk?

Dit geeft opnieuw overzicht op jouw situatie waar je nu in zit.

Optie 3.

Coaching.
Soms kom je er zelf niet uit en is het verstandig iemand in de hand te nemen die bij jou past om als luisterend oor te zijn of als coach om jou weer terug te zetten op je rails, zodat jouw levens trein weer verder kan rijden en weer naar de positieve dingen kan kijken en beleven.

Kom je er niet uit?

Ik ben iemand die jou kan helpen.
Met mijn kennis en ervaring help ik al jaren mensen om hun leven weer op te pakken en jouw levenstrein weer soepel te laten rijden.

Mijn naam is Mark Haagen, Coach, Shiatsu Therapeut, Neural Reset Therapeut en vooral een nuchter mens.

Heb je nog vragen? Stel ze me, mijn motto is altijd, domme vragen bestaan niet.

Dit kan je doen naar info@markhaagen.nl

Ik hoop dat je wat hebt gehad aan mijn opties.
Voel je vrij om dit te delen met anderen, die dit misschien ook hard nodig hebben.

Over Mark Haagen

Mark HaagenMijn naam is Mark Haagen en al enige tijd heb ik een praktijk, in eerste instantie alleen Shiatsu therapie en later Neural Reset Therapy®.

Ik ben een ambitieus persoon en erg leergierig. Ik ben altijd opzoek naar nieuwe dingen die aanvulling kunnen geven aan mijn behandelingen, zodat de effectiviteit nog beter is.

Ik ben erg serieus en discreet in mijn vak, al ben ik altijd in voor gezelligheid en nuchterheid.

Gerelateerde artikelen

Slaaptips

Slaaptips

Slapen is belangrijk voor een mens. Je lichaam en geest functioneren beter en je voelt je beter en vitaal.
Een kwart van de nederlanders geeft aan in 2018 last te hebben van slapeloosheid.

Lees meer

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Tweet
Share
Share
Pin